آموزش رانندگی حرفه ای

• از دست دادن کنترل هنگام لغزیدن در سطح خیس جاده و شروع به چرخش غیرقابل کنترل اتومبیل
هنگامى که اتومبیل شما در حالت لغزندگى قرار مى گیرد سریعاً پاى خود را از پدال گاز بردارید، سپس نقطه اى از جاده را دقیقاً در نظر گرفته، آهسته اتومبیل خود را به آن سمت هدایت کرده و مهمترین مسئله این است که به طور مستقیم حرکت کنید و به چپ و راست منحرف نشوید، بازى با چرخ ها سبب واژگون شدن اتومبیل مى شود و به خصوص در مورد وسایط نقلیه سنگین با ارتفاع زیاد، هر کار مى کنید فقط ترمز نگیرید که باعث چرخش و لغزیدن بیشتر اتومبیل مى شود. اگر به نقطه اى که مورد نظرتان است چشم دوخته و آهسته به طرف مسیر خود حرکت کنید مسئله اى پیش نخواهد آمد و در اینجا کنترل را به دست آورده و مى توانید ترمز کنید.



The image “http://www.cardriftguide.com/wp-content/uploads/2008/08/matt-drift.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.


•پنچر کردن در بزرگراه ها
کنترل ماشین خود را با تمرکز حفظ کرده و اصلاً به مسئله پنچرى فکر نکنید. رانندگان به خصوص سرشان را از پنجره خارج کرده و تصور مى کنند که ضربه خورده اند و به طور دقیق چرخ ها را بررسى مى کنند.اشتباه دیگر ترمز شدید گرفتن است که باعث مى شود کنترل اتومبیل یا وسیله نقلیه خود را از دست بدهید. در عوض با دو دست فرمان را محکم گرفته پا را از روى گاز بردارید تا سرعت اتومبیل به طور طبیعى کم شود.چراغ هاى اتومبیل را روشن کرده و ببینید وضعیت ترافیک چگونه است و به آرامى تا سرحدامکان اتومبیل را به نقطه امنى دور از جاده هدایت کنید و به آرامى ترمز کرده وقتى که هنگام توقف رسید پیاده شده و موقعیت را ارزیابى کرده و کمک بخواهید. تعویض چرخ نزدیک اتوبان شلوغ خطرناک است به خصوص هنگامى که بچه ها نیز در اتومبیل باشند
اگر علاقه شدیدی به رانندگی دارید و از 10 جلسه آموزش رانندگی 8 جلسه آنرا گذرانده و چیزی یاد نگرفته اید حتماً خود را روانکاوی نمائید. به احتمال فوق العاده زیادی در دوره ای از زندگی یا خود درجریان تصادفی بود اید و یا شاهد تصادف شدیدی که در ذهنتان باقی مانده است. وقتی آن را چندین بار مرور نمائید و یا به یک روانپزشک مراجعه فرمائید پیشرفتتان بشدت زیاد می شود.

رانندگی تدافعی یعنی چه؟ یعنی :پیوسته خیال کنید خطری در راه شما کمین کرده است.اصول رانندگی تدافعی را می توان درعبارت کوتاهی خلاصه کرد وآن هم اینست: شما تمام پیشگیریهای منطقی را برای جلوگیری از سوانح و تصادفات رانندگی چه از جانب خودتان و چه دیگران رعایت کنید.

درزمان رسیدن به چهارراه، گول چراغ سبز را نخورید چون خیلی فریبنده است. ممکن است درخیابان مخالف که چراغ قرمز است کسی بیماری داشته باشد و یا بعلتهای دیگر توجه به چراغ نداشته باشد....حادثه - صدای شکستن - آه و ناله و یا آسیب به ماشین و معطلی......با احتیاط عبور کنید.

در هر تصادفی طرفین مقصر هستند یکی مقصر قانونی و دومی مقصر وجدانی. لطفاً در این مورد خود نتیجه گیری فرمائید: احتیاط برای طرفین.

راننده ای که باسرعت 110کیلومتر در ساعت در یک مسیر 100 کیلومتری رانندگی میکند تنها 9دقیقه زودتر از راننده ای که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت حرکت می کند به مقصد می رسد. آیا 9 دقیقه صرفه جوئی درزمان، ارزش آن را دارد که جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم؟

پس از رانندگی درجاده های خاکی مقداری گل به رینگ چرخها ازداخل می چسبد. خودرو ازحالت بالانس خارج می شود و درسرعت فرمان می لرزد. برای رفع آن پس از رسیدن به مقصد حتماً داخل رینگ را شستشو دهید.

فصل گرما است واستفاده از کولردرحرکت وقتی می خواهید کولر ماشین را روشن کنید حتما اول کلاج را گرفته وبعد کولر را روشن نمائید.



ازخودروی سبقت می گیرید. روبروخودرودیگری بطرف شما باسرعت می آید دنده ای برای عوض کردن وسرعت گرفتن ندارید!
دراین لحظه پا راروی کلاج گذاشته ویک لحظه به سرعت پاراازروی آن برداشته وهم زمان گاز دهید
شتاب آن شما را نجات میدهد


***نکات رانندگی (1)***


نحوه گرفتن فرمان وقتی با سرعت میرونید تو اتوبان 10:10 میتونین 12:15 هم تو مسیرهای مستقیم و بدون پیچ برونین وجادهای کوهستانی هم بهترین گزینه حدودا 9:15 هستش. بهترین تسلط هم تو همین 9:15 هست.فکر نکنین یه دستی میرونید حرفه ای شدین تو سرعت دو دستی بچسبین فرمون رو که یه موقع نرید قاطی باقالیا.

***نکات رانندگی (2)***

صندلی رو طوری تنظیم کنید که نزدیک به عمود قرار بگیره آرنج ها هم نزدیک بدن هر چی بیشتر باشه بهترهست.خمیده بودن صندلی و دور بودن بیش از حد صندلی باعث خستگی میشه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد